„SpongeBob Comics #1. Aventuri marine trăsnite” de Stephen Hillenburg – o porție zdravănă de râs copios din lumea subacvatică

Ok, înainte să începem cu recenzia volumului de azi, trebuie să menționez de la capul locului faptul că eu nu m-am uitat la SpongeBob când eram mică. Nici nu știu dacă era difuzat serialul la televizor la noi, dar oricum, fenomenul buretelui vorbitor nu mi-a trecut pragul. Nici filmele nu le-am văzut, dar cu toate acestea știu figurile emblematice ale personajelor principale. Tocmai de aceea, am fost curioasă să citesc volumul apărut la ART GraficSpongeBob Comics #1. Aventuri marine trăsnite.

Așa cum îi spune și titlul, avem multe episoade cu cele mai năstrușnice și zăpăcite aventuri ale lui SpongeBob și ale prietenilor săi. Volumul nu este așadar doar o singură poveste, ci mai multe mici povestioare pline de umor. Realizat sub îndrumarea creatorului personajului legendar Stephen Hillenburg, volumul conține lucrările a mai multor artiști, astfel că avem parte de diferite stiluri, ce diferă în primul rând pe partea de ilustrație.

Inserate ici-colo găsim și definiții ale creaturilor marine ce dau naștere aventurilor. Aceste mici inserții aduc un plus de cunoaștere pentru cei mici, care se aleg în urma lecturii nu doar cu multe râsete, ci și cu ceva informații folositoare.

Pentru mine a fost o lectură interesantă, ce mi-a permis să intru puțin în lumea lui SpongeBob. Trebuie să recunosc că umorul său mi se pare un pic ciudățel, ce de multe ori m-am gândit că ar fi mai bine înțeles de adulți decât de copii. Dar asta e o regulă obișnuită în programele destinate copiilor, părinții putând astfel să se bucure alături de cei mici de desenele animate.

Cred că aș fi gustat mult mai bine întreaga lectură dacă aș fi fost cât de cât familiară cu lumea subacvatică a lui SpongeBob, așa a trebuit să pun eu cap la cap ierarhia personajelor și umorul lor ce diferă de la creatură la creatură. Cu toate acestea, nu cred că ar fi probleme în acomodare pentru cei mici ce nu au văzut desenele, putând fi percepute ca mici episoade hazlii din lumea marină.

Krusty Krab are niște momente amuzante foc, iar Patrick e simpatic de numa. De SpongeBob ce să mai zic, e construit pentru a fi iubit de copii și părinți deopotrivă.

Curioasă sunt și de următorul volum grafic, Aventurieri marini, uniți-vă! ce promite o porție la fel de zdravănă de râsete. Ceea ce mi se pare extrem de interesant este că Stephen Hillenburg, creatorul lui SpongeBob, s-a inspirat din propriul job ca profesor de marină și biologie, reușind astfel nu doar să îi învețe pe copiii din lumea-ntreagă câte ceva despre viața subacvatică, dar să o facă în cel mai atractiv mod cu putință, folosind umorul.

SpongeBob Comics #1. Aventuri marine trăsnite de Stephen Hillenburg a apărut în traducerea Ioanei Tudor la ART Grafic și este disponibil aici.


Lasă un comentariu