„Scott Pilgrim #1. Ce viață mișto!” de Bryan Lee O’Malley – lectura explozivă presărată cu personaje quirky, iubiți malefici și muzică rock

Încerc să citesc măcar câte un volum grafic pe lună. Mă relaxează și mă face să îmi dau seama cât de complexe sunt acestea, în joc intrând nu doar ilustrațiile captivante, ci și un text ce trebuie să fie scurt, dar cuprinzător. Când vine vorba de benzi desenate apelez mereu la ART Grafic, unde găsesc de toate pentru toți – de la volume dedicate celor mici, la povești cu adevărat profunde pentru publicul matur. Ultima mea lectură de pe raftul Grafic este Scott Pilgrim #1. Ce viață mișto!.

Înainte să începem să vorbim despre lectura de azi, țin să menționez că nu am văzut adaptarea cinematografică din 2010. Așa că lumea lui Scott Pilgrim mi-a fost complet nouă atunci când m-am apucat de carte. Acestea fiind spuse, pot să spun că opera lui Bryan Lee O’Malley mi s-a părut distractivă, quirky și plină de muzică.

Protagonistul este nimeni altul decât Scott Pilgrim, un tânăr de 23 de ani, aflat momentan între slujbe, ce locuiește într-un mic apartament cu un prieten căruia îi plac băieții. Dar asta nu îi împiedică să doarmă pe aceeași saltea, mai ales când prin buzunarele lor cam flutură vântul. Însă Scott duce o viață mișto din 2 motive: e într-o trupă rock și are o prietenă. Mă rog, partea cu prietena e discutabilă, mai ales că fata e minoră și încă la liceu. Totul se complică atunci când în viața, și mai ales în visele lui Scott intră Ramona Flowers, o tipă cu părul colorat ce livrează pe role pachete Amazon. Vă mai spun doar că în scenă intră cei șapte foști iubiți diabolici ai Ramonei, pe care Scott trebuie să-i înfrunte dacă vrea fericirea deplină alături de duduia excentrică.

Ca fir narativ avem o poveste ce promite multe momente explozive. Nicio scenă nu este banală, totul se învârte în jurul unor replici quirky. Parcă ești mereu în priză ca și chitara lui Scott, scânteii fiind reacțiile sale în fel și fel de situații în care se bagă mereu. Nu pot să spun dacă îl îndrăgesc pe Scott sau nu, cel puțin nu încă, cert e că nu e un tânăr obișnuit. Se îndrăgostește mai repede decât un Casanova renumit, dar asta nu înseamnă că este un fustangiu.

Am parcurs volumul într-o ședere, totul curând pe repede-nainte. Nu a fost o lectură plictisitoare, ba din contră, a fost chiar interesant să-i citesc peripețiile amoroase ale lui Scott Pilgrim. Și nu, acum nu o să mă uit la film, chiar dacă o mână de vedere faimoase de la Hollywood joacă în el, ci o să îmi mențin atenția asupra poveștii scrise, mai ales că a apărut și volumul al doilea – Scott Pilgrim vs restul lumii.

Aș recomanda acest volum tinerilor pentru că are o atracție electrizantă tipică perioadei adolescentine, o forță proaspătă, personaje cu replici stângace, din nou, tipice primilor ani de junețe, multă muzică, dar și ceva acțiune explozivă. Iar umorul este elementul ce completează întregul tablou, ce face ca toate piesele să ruleze cu viteză.

Scott Pilgrim #1. Ce viață mișto! de Bryan Lee O’Malley a apărut în traducerea Ioanei Vîlcu la ART Grafic și este disponibil aici.


Lasă un comentariu