Nr. 106 din 2019 – Somnul din somn, de Ana Blandiana

Ana Blandiana a devenit în ultima vreme unul dintre poeții mei preferați, fiind și un scriitor român de mare valoare.

Cartea de față, Somnul din somn, am găsit-o din întâmplare la bibliotecă, fiind o ediție din 1977, dar nu pot să vă descriu cât de mare mi-a fost bucuria că am avut ocazia de a o citi.

Așadar, Somnul din somn cuprinde poezii care au fost scrise în primii ani din cariera Anei Blandiana, într-o perioadă mai mult decât tumultoasă, având tot timpul frica cenzurii. Totuși, poeziile sunt bine scrise, au multă esență și multe elemente pe care le regăsim și azi în poezia ei, ca emoția și sentimentul puternic pentru lucrurile din jur.

Multe versuri mi-au plăcut, dintre care amintesc:

De ce se-nchid albinele în stupi

Și în semințe florile prevăzătoare,

Cînd toamna e atât de bună

Și ne învață cum se moare?

Cred că avem un mare dar de a ne putea bucura de poeziile Anei Blandiana, de a ne putea mândrii cu o astfel de poetă, iar planul meu este să îi citesc toată opera la un moment dat. Ba mai mult mult, aș vrea ca în viitorul apropiat să scriu un articol axat pe lirismul ei și pe comorile nemuritoare ce ni le oferă.

Știu că este un articol cam scurt, dar poezia este individuală, ea se aplică fiecăruia într-un mod diferit. Plus, astăzi începe o nouă rundă din 7 CĂRȚI în 7 ZILE, așa că voi reveni cu un nou articol mai spre seară.

Puncte slabe 👎

unele poezii nu au rezonat ca altele

Puncte forte 👍

multe versuri pătrunzătoare

De la același autor ✍

Am mai citit Orologiul fără oreVariațiuni pe o temă dată, Reflexul sensurilor și Patria mea A4

Despre autor 📜

Ana Blandiana este una dintre cele mai cunoscute scriitoare din România, cu o carieră de peste 50 de ani.

 


Un gând despre “Nr. 106 din 2019 – Somnul din somn, de Ana Blandiana

Lasă un comentariu