Nr. 110 din 2019 – India Song, de Marguerite Duras (7 CĂRȚI în 7 ZILE)

Ziua a patra din maratonul 7 CĂRȚI în 7 ZILE îi este dedicată cărții scrise de faimoasa regizoare din Franța, Marguerite Duras, carte intitulată India Song.

Eu o știam pe Marguerite din lumea filmului, în urmă cu câțiva ani vizionând pelicula Hiroshima, mon amour, film bun pe care merită să îl vedeți, fiind un clasic. Dar aceasta m-a surprins în urmă cu ceva săptămâni atunci când i-am văzut numele pe raftul bibliotecii, așa că numai bine am profitat de acest maraton pentru a-i citi piesa de teatru India Song, care este și un scenariu de film de-asemenea.

Povestea cărții promitea o lectură frumoasă, plină de sentiment și emoție, în care se povestesc două zile din viața lui Anne-Marie Stretter, o soție de ambasador francez în India, care este îndrăgostită de un alt bărbat. Cu toate acestea, mie nu mi-a plăcut, ba chiar m-a dezamăgit.

Povestea este spusă din perspectiva a patru voci, feminine și masculine, care o spun subiectiv și cu multe interferări fără rost, lucru ce a făcut greu de înțeles firul poveștii. Cred că dacă personajele erau lăsate să își prezinte amorul cu vorbele proprii, piese era mult mai plăcută și mai emoționantă.

Temele principale acoperite de această piesă sunt iubirea, pasiunea, dorința, cât și problemele în care se afla în anii 1930 India, foametea și bolile fiind printre primele dificultăți ale poporului.

Am încercat să îmi imaginez piesa și ca film, care de fapt a fost ecranizat, dar nici așa parcă nu îmi place desfășurarea acțiunii, cu toate că se pot dezvolta mult mai bine elementele prezentate în carte.

Puncte slabe 👎

o harababură de voci care dictau acțiunea, voci care nu vorbeau clar și pe înțeles

Puncte forte 👍

o poveste de dragoste sfârșită tragic

De la același autor ✍

aceasta este prima carte de la Marguerite Duras

Despre autor 📜

Marguerite Duras a fost o scriitoare și regizoare de film din Franța. A scris multe scenarii de film, piese de teatru, romane sau povestiri de succes, Amantul fiind cea mai aclamantă și îndrăgită lucrare a ei, care este autobiografică.


Lasă un comentariu