Nr. 114 din 2019 – Călăuza rătăciților, de Jean D’Ormesson

Am terminat cartea aceasta în urmă cu câteva zile, în timpul maratonului 7 CĂRȚI în 7 ZILE, dar am amânat recenzia până azi, asta pentru că am vrut să mă axez pe maraton.

Călăuza rătăciților, de Jean D’Ormesson, este o carte pe care am citit-o foarte rapid, în mai puțin de o oră, asta pentru că mi-a plăcut tare mult, mi s-a părut o lectură ușoară, dar cu multe pasaje pline de însemnătate.

Cartea conține mici capitole care reprezintă elementele importante din viață, ca misterul, numerele, apa, aerul, iubirea, fericirea, moartea sau Dumnezeu.

Practic, cartea este un mic manual care ne învață că viața este un lucru special și că nu ar trebui să căutăm lucruri extraodinare, având în vedere că totul în jurul nostru este minunat și unic. Trebuie să ne bucurăm de tot ce ne înconjoară, trebuie să acceptăm și să primim tot ceea ce natură ne oferă.

Sunt aici. Exist. Sunteți aici. Existați. Suntem aici. Existăm. Ce mai încoace și-ncolo! E de mirare. E stupefiant. Dar așa stau lucrurile.

Citatul de mai sus reprezintă esența întregii lecturi. Suntem aruncați în această lume, fără voie, și este de așteptat să ne conformăm regulilor impuse de societate, dar pâna la urmă, cine decide ce e normal? Cartea încearcă să răspundă la întrebarea Ce fac aici? și să ne ofere câteva recomandări despre cum am putea să ne bucurăm de viață așa cum e ea, plină de mister.

Recomand cartea tuturor celor care vor o lectură simplă, dar plină de însemnătate, dar și o lectură care îți aduce zâmbetul pe buze prin comparații și metafore bine alese.

Puncte slabe 👎

unele părți puteau fi detaliate mai mult

Puncte forte 👍

multe idei ingenioase și un punct de vedere interesant

De la același autor ✍

aceasta este prima carte de la Jean D’Ormesson

Despre autor 📜

Jean D’Ormesson este una dintre marile figuri ale literaturii franceze contemporane. Romancier, eseist şi filozof, este adesea evocat ca eternul „fericit“, graţie seninătăţii sale îndelung hrănite cultural.


Lasă un comentariu